Πιάνο
Η ύλη μεταβάλλεται ελαφρώς κάθε χρόνο, ανάλογα το διαθέσιμο προσωπικό του σχολείου μας. Παρακαλούμε να επικοινωνήσετε με το σχολείο για να ενημερωθείτε για την εξεταστέα ύλη και να την παραλάβετε σε φωτοτυπίες.


Θεωρία και Πράξη Ευρωπαϊκής Μουσικής


Ελληνική Παραδοσιακή Μουσική
  • Συμπληρώματα Παρασημαντικής: Παρεστιγμένα, γοργό και δίγοργο, αργό, ημιόλιο, τριημίοργο
  • Συνέχεια Ήχων: Τέταρτος από ΔΗ, Πρώτος από ΚΕ (τετράγωνος) και Βαρύς από τον ΖΩ
  • Η γένεση των χρωματικών ήχων
  • Περί του Δεύτερου Ήχου (από τον ΔΗ) και του Πλάγιου του Δευτερου (από τον ΠΑ)
  • Στοιχεία της Ιστορίας της Οκτωήχου - εισαγωγή στην εκκλησιαστική μελοποιια
  • ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ: Διάφορα γυμνάσματα για την εφαρμογή του συμπληρώματος της παρασημαντικής. Ανάπτυξη υποτυπόδους ρεπερτορίου κατά τη λογική της Οκτώηχου


Ταμπουράς
  • Επιλογή ενός τραγουδιού από κάθε Ήχο:
    • ΗΧΟΣ Γ. Μελαχοινό μου/4σημ. Θούριος/3σημ. Στη μέση στην Αράχωβα/7σημ.
    • ΗΧΟΣ ΒΑΡΥΣ ΕΚ ΤΟΥ ΓΑ: Πολλά καράβια στο γυαλό/Μακεδονίας 4σημος, Κάτω στον Αγιο Γιώργη/Κυθήρων 4σημος, Βλέπω καράβια κι έρχονται/Κυκλάδων 4σημος
    • ΗΧΟΣ ΒΑΡΥΣ ΕΚ ΤΟΥ ΖΩ (ΔΙΑΤΟΝΙΚΟΣ): Ολες οι παπαρούνες/7σημ.
    • ΗΧΟΣ Β': Γαλανή- Γαλαζιανή/Μακεδονίας 4σημος. Ελένη/Μακεδονίας 4σημος. Τώρα τα πουλιά/Σκιάθου 4σημ/καθιστικό
    • ΗΧΟΣ ΠΛΑΓΙΟΣ ΤΟΥ Β': Λαλούδι της Μονεμβασιάς/7σημ, Εχε γεια Παναγιά/2σημος, Μεγαρίτικος Καρσιλαμά/9σημq (3+2+2+2), Πλάτανος/7σημ.
  • ΚΛΙΜΑΚΕΣ: Ολοι οι Ηχοι των τραγουδιών (Γ'. ΒΑΡΥΣ, Β', ΠΛΑΓΙΟΣ Β').
  • Διαστήματα στον ΤΑΜΠΟΥΡΑ. Εφαρμογή των ανωτέρω με την ανάλογη τεχνική στο όργανο.


Ιστορία Μουσικής
  • Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΟΝ ΜΕΣΑΙΩΝΑ ΕΩΣ ΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ 18 αι. (ΩΡΙΜΟ ΜΠΑΡΟΚ)
  • Η ΠΟΛΥΦΩΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ Η ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ: Αρμονία και Πολυφωνία
  • ΟΡΓΑΝΟΝ ή ΟΡΓΚΑΝΟΥΜι Ars Antiqua - Σχολή της Παναγίας των Παρισίων
  • ΠΟΛΥΦΩΝΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ: Ντισκάντους και Κλαουζούλες. Κοντούκτους και Μοτέτα.
  • Αλλες πολυφωνικές μομφές.
  • Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΗΝ ΚΛΑΣΙΚΗ ΚΑΙ ΡΟΜΑΝΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟ (18-19°ς αι.)
  • ΡΟΚΟΚΟ ΚΑΙ ΚΛΑΣΙΚΙΣΜΟΣ: Το ύφος Ροκοκό (Cοuperin, Scarlatti, Rameau, Telemann)
  • Η Όπερα στα τέλη του ΙΗ' αι. (η Κωμική Όπερα στη Γαλλία. Αγγλία, Ισπανία. Γερμανία: Gluck)
  • Σονάτες και Συμφωνίες. Haydn,Mozart, Beethoven
  • ΡΟΜΑΝΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ: Γερμανικός Ρομαντισμός (Schubert, Weber, Mendelssohn, Schumann, Brahms)
  • Γαλλικός Ρομαντισμός (Berlioz. Liszt. Chopin)



Ατομικό Όργανο
Η ύλη μεταβάλλεται ελαφρώς κάθε χρόνο, ανάλογα το διαθέσιμο προσωπικό του σχολείου μας. Παρακαλούμε να επικοινωνήσετε με το σχολείο για να ενημερωθείτε για την εξεταστέα ύλη και να την παραλάβετε σε φωτοτυπίες.